De wiskundedocenten hebben zich vol enthousiasme op de Khan Academy gestort. Ze hebben de tijd genomen zich te oriënteren op de website, veel filmpjes bekeken en zelf oefeningen gemaakt. En vervolgens Khan ingepast in hun lessen. Zo’n eerste start vergt een flinke tijdsinvestering, maar levert volgens de docenten ook wat op: goed begrip van de leerstof, mooie resultaten, afwisselende lessen en plezier bij de leerlingen. En dit zeggen de leerlingen erover:
Wat vinden leerlingen van Khan Academy ? |
|
Voordelen |
Nadelen |
Duidelijke uitleg(filmpjes) |
Ingewikkelde uitleg vanwege de Engelse termen. Sommige leerlingen vinden het juist te makkelijk! Of de filmpjes te lang en saai |
Prettige manier van vragen stellen |
Opgaven bij ’n onderwerp zijn hetzelfde, alleen de getallen verschillen |
Sneller en makkelijker dan met ’n boek werken |
Bij een paar foutjes moet je een rij van 8 opgaven goed beantwoorden, voordat je door kunt met de leerstof. Kost veel tijd |
Eigen doelen (goals) invoeren |
Soms is de website traag of werken bepaalde functies (zoals ‘goals’ instellen) niet |
Eens wat anders dan uit een boek werken |
|
Leuk om op de computer te werken |
|
Je hebt geen boeken nodig |
|
Gestructureerd |
|
Als je het niet snapt, kun je een hint of film bekijken. Het zijn behulpzame hints |
|
Resultaten kunnen bekijken; zo zie je of je de stof beheerst |
|
Minder schrijven, maar wel hetzelfde begrip bereiken |
|
Bij veel fouten kun je gewoon weer opnieuw beginnen. Je kunt blijven oefenen tot je het begrijpt |
|
Samenwerken, elkaar uitleg geven |
|